woensdag 17 augustus 2016

Dag 3 16/08 Oslo--->Ft.Lauderdale--->Orlando

We gaan verder waar we gisteren gebleven zijn. Op het vliegveld van Oslo dus. We zijn de laatste vlucht en als we ingestapt zijn zijn we het enigste vliegtuig wat hier nog in beweging is. Het vliegtuig ziet er goed uit. Het is een nieuwe Dreamliner. Het entertainment valt wat tegen maar de besturing is met Android dus dat is wel cool. Verder is de mooie verlichting en het handmatig dimmen van de ramen wel leuk. Echt heel veel krijg ik er niet van mee want van de 9 uur slaap ik er zeker 7. Het is inmiddels ook een nachtvlucht geworden. De rest slaapt ook redelijk zodat we best fit het vliegtuig uitstappen. De vlucht is echt omgevlogen(woordgrapje;)) Ik heb inmiddels ons eerste hotel geannuleerd want de nacht is al bijna voorbij want het is al 6 uur. De douane gaat snel want we zijn het eerste vliegtuig die hier vandaag land. En het lijkt alsof ze steeds vriendelijker worden. De koffers zijn er ook al en zo lopen we zo de bus tegemoet die ons naar Alamo brengt. Zoals verwacht geen rij op dit tijdstip. Ook hier geen gezeur om upgrades. Het word wel vermeld maar zonder druk;) We krijgen zelfs een tip welke auto we uit moeten kiezen. We nemen dat aanbod aan want nu hebben we een luxury minivan ipv de gewone. Wat gaan we nu doen? We kunnen waarschijnlijk nog niet ons appartement in in Orlando ondanks dat we nog 3 uur moeten rijden. Eerst maar even ontbijten ofja misschien kunnen we het wel avond eten noemen. We hebben namelijk wel een nacht overgeslagen. Dus bij de Denny's word een lekkere avocado burger besteld en Martijn pakt zelfs een steak. Het stuk over de turnpike is lang en na 3,5 uur(2 keer gestopt) zijn we er. Ik hoop dat we al in kunnen checken maar ben er bang voor. De inchecktijd is 16 uur en het is pas 13 uur. Maar we hebben geluk, we mogen er al in! We treffen een mega groot appartement aan met 2 bubbelbaden en zelfs 2 keukens! Hier gaan we het wel volhouden. Het noodweer breekt los en er blijven mensen gewoon tennissen want ja betaald is betaald he;) Martijn en ik gaan dan naar de Walmart voor de grote boodschappen. Het is echt druk maar we vinden alles wat we nodig hebben. Wat een verpakkingen weer. Van augurken komkommersize tot cementzakken suiker;) Terwijl je in Nederland tegenwoordig moet betalen voor plastic tasjes krijg je hier onderhand voor elk produkt een tasje. Na het opruimen thuis gaan we maar meteen eten. We gaan naar Ichiban, het Japanse buffet aan de 192. Voor het duizelingwekkende bedrag van maar liefst 11,99 per volwassene kunnen we ons tegoed doen aan sushi, vlees en nog tientallen andere dingen! Door de lage prijs zou je het niet verwachten maar het smaakt echt heerlijk allemaal! Weer thuis storten Femmy en Martijn zowat in dus ga ik met de kinderen nog ff een paar baantjes zwemmen. Ik loop dan nog even een Pokemon rondje rond het complex;) en daarna is het heel snel stil op 5000 Avenue of the stars!!

1. Zo moeilijk als het in Oslo ging zo soepel gaat de reis nu en zijn jullie er eindelijk. Geniet er van.

2. Dat ziet er allemaal heel leuk uit, gelukkig zijn jullie er! Veel plezier!

3. Appartement ziet er top uit. 2 keukens? Dat heb ik echt nog nooit gezien.
    Wij vinden Ichiban ook altijd lekker maar heb er wel eens mindere verhalen over gehoord.
    Have Fun!

4. Gelukkig jullie zijn er, nu lekker genieten in jullie mooie appartement.

5. Zo dan, wat een mooie condo en dan nog met 2 keukens, dat heb ik nog nooit gezien. Laat het grote genieten nu maar beginnen !!!!!

6. Ziet er prima uit!!! Heel veel plezier daar!!!!

7. ziet er goed uit. op welk complex staat jullie condo?
    wij waren vorige week nog in dezelfde ichiban en vonden het deze keer niet best (lijkt elke keer wat minder te worden) vooral die viespeuk aan de bakplaat. aan de int. drive zit er tegenwoordig ook 1 die we (vorig jaar) beter vonden