maandag 15 augustus 2016

Dag 1 14/08 Thuis---->Schiphol------>Oslo.

Gisteren hadden we nog een verjaardag dus we hadden niet veel tijd om van alles in te pakken. Maar gelukkig weten we onderhand wel wat we allemaal in moeten pakken. We hebben tijd genoeg want we vliegen vanavond pas om 21:30. Dus eerst nog ff lekker uitslapen, poetsen en inpakken. Savannah en Timber worden nog ff door opa en oma opgehaald en Savannah neemt afscheid van Scooter. Wij doen dan nog wat boodschappen zodat we wat in huis hebben voor als we terug komen. Die koelkast is anders zo leeg. We hebben namelijk alles opgemaakt;) We wilden nog ff lunchen maar er was niks open dus we kopen wel een broodje in de Jumbo. Na het eten zijn we helemaal klaar maar het is nog veel te vroeg om te gaan. Dan relaxen we maar ff voordat we de kinderen op gaan halen. De koffers passen mooi;) Na het ophalen als een haas naar Schiphol want het zal wel druk want het is het drukste weekend van het jaar en met die extra controles weet je het nooit. Femmy rijd en dus kan ik ff mijn ogen dicht doen. Als we bij een benzinepomp bij Amstelveen stoppen word ik pas weer wakker,hijsfijn! We naderen Schiphol maar het is nog niet echt druk. Tot we stil komen te staan en 20 minuten file hebben. Er heeft een auto pech. We zien wel wat Marechaussee en leger voertuigen staan maar veel vertraging levert dat niet op. We parkeren bij short parkeren en onze auto word door een medewerker naar lang parkeren gebracht want we hebben met valet parkeren geboekt. Op zoek naar Martijn dan. We hebben afgesproken bij de Burger King want dat ligt een beetje centraal. Nou we er toch zijn nemen we meteen maar een broodje, wie houd ons tegen;) Aangezien we best vroeg zijn kunnen we nog niet inchecken dus we gaan nog ergens wat drinken. Als de balie's dan open zijn meteen maar aansluiten. Nou ja aansluiten, we zijn meteen aan de beurt! Martijn zit een paar rijen voor ons maar dat maakt voor deze korte vlucht niet uit. De controle gaat redelijk snel en we zoeken een plekje uit bij het raam bij een speelrek. Van hieruit heb je een mooi uitzicht! Bij het vliegtuig aangekomen zien we meteen dat het koekblik united is maar dat wisten we natuurlijk al voor het kleine stukje naar Oslo. We vertrekken met 20 minuten vertraging vanwege die stomme polderbaan. Wat is dat weer een takke eind rijden zeg! We zitten een uur en 3 kwartier in de lucht. Eten en drinken zit er op deze korte vlucht niet bij maar dat is niet erg. Iets na half 12 landen we. De koffers komen er meteen aan en we hebben een hotel op vliegveld wat wel fijn is. We vliegen namelijk morgen pas verder. We hebben inmiddels honger en ze hebben hier een seven/eleven. Lekkere pestobroodjes hebben ze hier. Het is even uitrekenen hoe de Noorse Kroon staat maar voor 1 Euro heb je ongeveer 10 Kronen. We hebben best een luxe hotel met sfeerverlichting in de kamer;)

1. Eindelijk is de reis begonnen, eerste stuk toch vlot gegaan.
    Morgen deel twee;-)

2. Deze reis goed en soepel verlopen. het begin is er. Morgen verder.