woensdag 31 augustus 2016

Dag 17 30/08 Everglades en RAINforest cafe.

Hiep hiep hoera! Eindelijk is Savannah jarig. Natuurlijk hebben we het 2 weken terug in Orlando al gevierd bij de piraten show. Maar dat komt omdat Martijn op Savannah's verjaardag al naar huis is. We geven meteen de kado's na het ontbijt. Overigens heb ik het ontbijt niet gehaald was zo moe;) Na het ontbijt gaan we op pad. We hebben een Adventure pass gekocht waarmee we diverse attractie's kunnen bezoeken. 1 Daarvan is de alligator farm van Sawgrass. Eerst even tanken, en tegenwoordig kan je dan meteen het nieuws kijken. Er hangt dreiging in de lucht. Bij de kassa zeggen ze dat er over 45 tot 60 minuten een zware storm aankomt dus we kunnen het beste meteen met de airboat vertrekken. We gaan weer als een trein over de moerassen heen. Onderweg zien we wildlife zoals krokodillen, schildpadden en zelfs een wit/gele slang. Er word natuurlijk ook weer van alles uitgelegd. Dan snel naar de dieren exhibits. We kunnen nog net een aantal dieren zien maar helaas geen shows want het park word gesloten want de hel breekt los in de lucht. Later zien we dat het slechte weer veroorzaakt word door een tropische storm. We zien bijna geen hand voor ogen maar na een Mac stop ziet het er weer wat beter uit. We rijden naar het vlakbij gelegen Flamingo Gardens. Dat park zit ook bij onze pas. Maar wat we al dachten is waarheid. Het park heeft zijn deuren gesloten vanwege het noodweer. We gaan dan maar even naar het Young and Art museum wat ook bij onze pas hoort. Maar hier worden we niet warm of koud van haha. Geen foto's daarvan want Femmy heeft haar toestel in de auto laten liggen. We warmen ons lekker op in het hotel en Savannah mag kiezen waar ze wil eten. Ze kiest voor het Rainforest Cafe. Die ligt in de Sawgrass Mills mall en dan kunnen we meteen even shoppen. Daar aangekomen kunnen we meteen aanschuiven en het is erg rustig. Net als gisteren bij de Cheesecake. Als je dat vergelijkt met Orlando. ik heb niet zo heel veel honger en ga voor de chicken tenders met ceasar salade. Femmy neemt de spare ribs. Het is echt sfeervol hier met al die dieren. Natuurlijk word er voor Savannah gezongen! Balen dat de grote sportwinkel hier dicht is. Maar de ToysRus en de Disney outlet zijn er wel. De laatste dollars worden door de kinderen stuk geslagen en nu is hun zakgeld op;) We kijken nog even tv en sluiten Savje's verjaardag af met taart en daarna is het snel stil!

1. Gefeliciteerd nog! Het is toch geweldig als je je verjaardag in Florida mag vieren en ook nog allemaal cado'tjes, deze dag zal ze niet snel vergeten.
    Gelukkig nog net op tijd de airboat kunnen doen. Het weer ziet er wel spooky uit met die donkere luchten. Maar goed, morgen schijnt gewoon weer lekker
    De zon;-)

2. Mooi dat jullie nog ff de airboatride konden doen, gelukkig is Sawgrass Mills een mooie 'slecht weer attractie' ;-)

3. Gefeliciteerd, dat was een bijzondere verjaardag!

4. Gefeliciteerd, dat was een bijzondere verjaardag!