woensdag 31 augustus 2016

Dag 18 31/08 Palm Beach zoo

En vandaag weer het ontbijt gemist. En dat geld voor ons allemaal want we worden pas om 10 uur wakker;) Vandaag de laatste hele dag. Hoewel we morgen ook nog de hele dag hebben want we vliegen pas om 22 uur. Vandaag gaan we naar de Palm Beach zoo. Deze dierentuin kunnen we ook bezoeken met onze pas. een kleine 3 kwartier rijden. Het is niet een heel grote dierentuin maar dat geeft niet. Het is overigens droog vandaag en niet zo heel heet gelukkig. We zien diverse dieren en een kleine show. Het park is in een echt mooie omgeving gebouwd. Het is pas 2 uur en we hebben zin om naar het strand te gaan. Jammer dat het weer de afgelopen dagen tegen zit, dus niet echt strand weer. Maar vandaag is het bewolkt en 30 graden dus hop de zee in! We duiken dan nog even in het heerlijke zwembad van ons hotel en we zijn her er allemaal over eens dat we vandaag gaan afsluiten bij Benihana hier in Ft.Lauderdale. Ze hebben zelfs valet parkeren. We nemen geen toetje maar die halen we bij de Publix, eet smakelijk! Bij de Publix hebben ze tegenwoordig kroketten, nasiballen en appelflappen! Het slot van ons verslag word geschreven vanuit Nederland aangezien we morgenvroeg ons hotel moeten verlaten.

Dag 17 30/08 Everglades en RAINforest cafe.

Hiep hiep hoera! Eindelijk is Savannah jarig. Natuurlijk hebben we het 2 weken terug in Orlando al gevierd bij de piraten show. Maar dat komt omdat Martijn op Savannah's verjaardag al naar huis is. We geven meteen de kado's na het ontbijt. Overigens heb ik het ontbijt niet gehaald was zo moe;) Na het ontbijt gaan we op pad. We hebben een Adventure pass gekocht waarmee we diverse attractie's kunnen bezoeken. 1 Daarvan is de alligator farm van Sawgrass. Eerst even tanken, en tegenwoordig kan je dan meteen het nieuws kijken. Er hangt dreiging in de lucht. Bij de kassa zeggen ze dat er over 45 tot 60 minuten een zware storm aankomt dus we kunnen het beste meteen met de airboat vertrekken. We gaan weer als een trein over de moerassen heen. Onderweg zien we wildlife zoals krokodillen, schildpadden en zelfs een wit/gele slang. Er word natuurlijk ook weer van alles uitgelegd. Dan snel naar de dieren exhibits. We kunnen nog net een aantal dieren zien maar helaas geen shows want het park word gesloten want de hel breekt los in de lucht. Later zien we dat het slechte weer veroorzaakt word door een tropische storm. We zien bijna geen hand voor ogen maar na een Mac stop ziet het er weer wat beter uit. We rijden naar het vlakbij gelegen Flamingo Gardens. Dat park zit ook bij onze pas. Maar wat we al dachten is waarheid. Het park heeft zijn deuren gesloten vanwege het noodweer. We gaan dan maar even naar het Young and Art museum wat ook bij onze pas hoort. Maar hier worden we niet warm of koud van haha. Geen foto's daarvan want Femmy heeft haar toestel in de auto laten liggen. We warmen ons lekker op in het hotel en Savannah mag kiezen waar ze wil eten. Ze kiest voor het Rainforest Cafe. Die ligt in de Sawgrass Mills mall en dan kunnen we meteen even shoppen. Daar aangekomen kunnen we meteen aanschuiven en het is erg rustig. Net als gisteren bij de Cheesecake. Als je dat vergelijkt met Orlando. ik heb niet zo heel veel honger en ga voor de chicken tenders met ceasar salade. Femmy neemt de spare ribs. Het is echt sfeervol hier met al die dieren. Natuurlijk word er voor Savannah gezongen! Balen dat de grote sportwinkel hier dicht is. Maar de ToysRus en de Disney outlet zijn er wel. De laatste dollars worden door de kinderen stuk geslagen en nu is hun zakgeld op;) We kijken nog even tv en sluiten Savje's verjaardag af met taart en daarna is het snel stil!